Wednesday, April 23, 2008

バナナヨーグルトカスタード

バナナヨーグルトカスタード

このレシピはきっき30からでした。ありがとうございました! 今、私はレシピを
訳しました。 でも、本当に作り方は難しになりました。翻訳はどでした? 良い
とか悪いが思いましたか?

レンジで簡単にできちゃうカスタードです♪ 今回はバナナとヨーグルトをプラス。
さわやかクリームのできあがり(*^^*)

材料:

4~5人分
材料 分量
バナナ 2本
ヨーグルト 大さじ2
卵(L) 1個
牛乳 160cc
砂糖 大さじ3
はちみつ 大さじ1
薄力粉 大さじ1
コーンスターチ 大さじ1

作り方:
1. 牛乳をレンジで20秒程度あたため。人肌程度にしておく
Warm the milk on the stove until it reaches body temperature.

2. 耐熱ボウルにふるった薄力粉とコーンスターチ、砂糖を入れ、よく混ぜ、①の
牛乳を加え、泡だて器でだまにならないようによく混ぜる
In heat resistant pan (sauce pan), mix corn starch and flour. Add the sugar and blend well. Add the warm milk from ①. Stir until bubbles form.

3. ②によくとき合わせた卵を加え、さらに混ぜる
Whip the egg into ② and mix well.

4. レンジ(500W)で3分程度加熱し、一度取り出し、あわ立て器でよく混ぜ、
とろとろの状態で、蜂蜜をいれ、泡だて器ですばやく丁寧にまぜ、再びレンジで
2分程度加熱し、よく混ぜる
Heat the mixture on stove for 3 minutes and remove from heat to rest. Mix once again. While mixing gently, add the honey. When bubbles start to form, place mixture in the pan once again on the stove and heat for 2 minutes while stirring rapidly.

5. 別のボウルに皮をむいたバナナを切れ、フォークなどでつぶしておく
In another bowl, peel and mash the bananas with a fork. Add the yogurt to the bananas.

6. ④に⑤のバナナとヨーグルトを加えてできあがり♪
Add warm mixture into banana mixture and there you have it, you are done!

2 comments:

Anonymous said...

Hi, your translation is PERFECT!!
Keep up the good work!
See you on facebook soon :)

Brew99 said...

直子さん、ありがとう!☆☆☆